Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem poprvé vydírala soupeře

V šachu nejde jen o dobře promyšlené tahy a bezchybnou strategii. Jestliže stojíte hůř než váš protihráč, musíte začít otravovat. CHYTŘE otravovat. 

Před třemi lety jsem na šachovém táboře hrála turnaj, kde jsem skončila druhá. Poslední kolo tohoto turnaje mi však nenadělilo přijatelného soupeře. Proti mně usedl devatenáctiletý mladík (lépe řečeno chlap jako Mount Everest) s pěkně zamračeným pohledem. Rozený sympaťák.  

Už tehdy jsem věděla, že mě nepřevyšuje jen výškově. Znala jsem tohoto hráče i z jiných turnajů, kde se mu téměř vždycky dařilo. A jak tedy naše partie probíhala?

Přesuneme se rovnou do střední hry, kde jsem tak trochu vycítila, že jsem v ohrožení. Neměla jsem úplně špatnou pozici, ovšem můj někdy-špatně-vyvinutý smysl mi napovídal, že právě teď udělám nějakou chybu, která zapříčiní mou prohru.

Nevěděla jsem, co dělat. Soupeř se stále mračil a mnul si rukou čupřinu. Já si s velkou chutí kousala nehty, protože moje nervozita nabírala na intenzitě. Šimralo mě v břiše (nebyli to přihlouplí motýlci– spíš jsem snědla hodně okoralých rohlíků, kterých jsem se na táboře nemohla nabažit) a dostavilo se oblíbené funění. 

Najednou mě napadla šíleno-geniální věc:

Já: (Udělám opatrně tah a představuji si, jak si jdu na vyhlášení pro diplom.) Remis?

Soupeř: (Kouká na mě vcelku zaraženě. Pak se usměje a rozmýšlí se.) Ne.

Já: (Dostávám imaginární facku, jež mi zkazí všechny iluze. Usměji se, ale můj úsměv připomíná spíš skřetí šklebení. V duchu nadávám na svou pěšcovou výstavbu a svého krále, jenž je stejně užitečný jako čipmánek v bitvě o Helmův žleb.) 

*O 5 minut později*

Já: (s nevinným úsměvem) Remis?

Soupeř: (přemýšlí)

Já: Víš, kdybych s tebou remizovala, obsadila bych v turnaji druhé místo. A ty už stejně neskončíš na bedně, takže nemáš o co bojovat. (Upřímnost nade vše. Ale tady jsem si to mohla odpustit :D)

Soupeř: (hledí na mne s nečitelným výrazem) Bojuju o ELO body.

Já: Jo, já vím, ale kdybych s tebou remizovala, bylo by to super.

Soupeř: (znervózní)   

Já: Prosím. Dostala bych svůj první táborový diplom. (Nad čím uvažuješ? Ber nebo mě nech vyhrát!)

Soupeř: (škvaří se na židli a snaží se o klidný pohled)

Já: (udělám lenochodí oči) Prosím...

Soupeř: A co z toho budu mít? 

Já: (Dobrý pocit, ne?! :D) Já nevím. Kdybys mi dal remízu, tak bych ti byla fakt vděčná!

Soupeř: (tváří se zoufale)

Já: Vážně moc prosím. Vyberu ti na vyhlášení nějakou cenu.

Soupeř: (opírá se o židli a připomíná vyflusaného pakoně)

Já: (stále vytrvale a netrpělivě) Prosím...

Soupeř: (podává mi ruku) Tak jo, dobře!

Já: (nadšeně vyskočím ze židle) JOO!

Soupeř: (trošku naštvaně) Až si půjdeš pro cenu, tak mi vyber bonbony.

Já: (nepřesvědčivě) No jo... Ale tak ona by to stejně byla remíza.

Soupeř: (šokovaně) COŽE?!          

 

Nakonec jsme si vybrala cenu pro sebe a pořád se dokola a dokola přesvědčovala, že bych plichtu uhrála i bez přemlouvání. Dnes ovšem vím, že kdybych soupeře neotravovala, skončila bych jako spálený špekáček.

Nu což. Historie se neptá, jak partie probíhaly. Historie se ptá na konečný výsledek (bohudík) :D

Autor: Kamila Steinová | sobota 30.10.2021 13:24 | karma článku: 18,73 | přečteno: 480x
  • Další články autora

Kamila Steinová

Rozhovor se spisovatelem aka policistou

Recenzi na knihu „Dvě tváře policisty“ jste si už na mém blogu přečetli, ale co byste řekli rozhovoru se samotným autorem, kterým není nikdo jiný než Jonathan Srpen?

30.4.2024 v 18:26 | Karma: 3,47 | Přečteno: 76x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Kniha „Dvě tváře policisty“

Autobiografický román mladého policisty, který autenticky popisuje svůj příběh a ukazuje, co všechno obnáší práce u policie a jak může ovlivnit povahu člověka.

24.4.2024 v 18:57 | Karma: 7,51 | Přečteno: 157x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Rozhovor s Miroslavem Hlaučem

V minulém článku jsem vám představila debutový román Letnice od Miroslava Hlauča. Dnes u Letnic stále zůstaneme, ale trochu jinak. Přináším vám s panem Hlaučem rozhovor.

17.3.2024 v 12:45 | Karma: 9,48 | Přečteno: 143x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Kniha hodna Magnesie Litery?

V dnešním světě se mnoho autorů s velkým spisovatelským potenciálem a zajímavými myšlenkami nechá strhnout nenáročnými čtenáři a píšou o plytkých tématech, s nimiž prodají více výtisků než s kvalitní literaturou.

13.3.2024 v 12:22 | Karma: 11,03 | Přečteno: 243x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Rozhovor s Kamilou Štěpánkovou

Kamila Štěpánková je autorkou knihy CoolMom in da house, která nenásilnou a vtipnou formou pojednává o mateřství a životě s dětmi.

12.3.2024 v 12:19 | Karma: 9,71 | Přečteno: 199x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě

3. května 2024  5:16,  aktualizováno 

Přímý přenos Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...

V Litvínově vnikl násilně do budovy gymnázia muž, policie podezřelého zadržela

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  8:47

Několik policejních hlídek včetně psovoda a speciální pořádkové jednotky zasahuje u gymnázia v...

Nebojíme se, tahák nepotřebujeme. Maturanti vyrazili na písemky z češtiny

3. května 2024  8:24

Studenti posledních ročníků maturitních oborů v pátek ráno znovu usedli k písemné části společné...

Česko se v žebříčku svobody tisku propadlo o tři příčky, Slovensko ještě víc

3. května 2024  8:11

Česko si v žebříčku svobody tisku oproti loňsku pohoršilo o tři pozice, je sedmnácté. Pořadí vydává...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 93
  • Celková karma 8,02
  • Průměrná čtenost 431x
Jsem blogerka, šachistka, jakoby rádoby spisovatelka, vyžíračka rajčat a milovnice Pána prstenů. A taky jsem Kamča, těší mě.    

Seznam rubrik