Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor s Kamilou Štěpánkovou

Kamila Štěpánková je autorkou knihy CoolMom in da house, která nenásilnou a vtipnou formou pojednává o mateřství a životě s dětmi. 

Co Vás vedlo k napsání knihy CoolMom in da house?

Na začátek Vám chci moc poděkovat za možnost tohoto rozhovoru, vážím si toho. A teď hurá k Vašim dotazům.

Co mě k tomu vedlo? Odpověď je celkem jednoznačná – moje děti. :) Díky nim vznikl na počátku můj blog CoolMom.cz a jen jejich zásluhou (v kombinaci se štipkou mé tvůrčí povahy) vznikla také kniha CoolMom in da house.

Během mého putování mateřstvím jsem zjistila, že role rodiče je celkem zábavná díky bezprostřednosti a vtipným reakcím, kterými mě děti denně zasypávají. Ale je to také dřina. Pořádná dřina, nebudeme si nalhávat. A právě o tom jsou moje řádky – žádné zbytečné přikrášlování, ale mateřství v jeho syrové podobě. Náročné dny s dětmi zná zcela jistě každá maminka. Věřím tomu, že spousta z nás má tendenci hledat způsob, jak se z toho nezbláznit. Tím mým bylo podívat se na mateřství s nadhledem a vtipem. Kniha je okořeněná také o zážitky z naší životní cesty do amerického Oregonu. Věnuji se v ní velkému stěhování, poznávání USA a také kulturním rozdílům.

Dočetla jsem se, že jste měla o mateřství i blog. Liší se něčím od samotné knihy?

Můj blog CoolMom stále existuje, i když je pravda, že jsem ho teď v poslední době trochu zanedbávala. Nicméně za chvíli bude znovu v provozu v plné parádě a síle, slibuji. :) Na blogu jsem se vždy chytla nějakého tématu z období, kdy to celé vypuklo – tzn. když se ze mě stal jeden ze stvořitelů života. Chtěla jsem se vypsat o tom, jaký jsem měla porod? Blog byl pro to ideálním místem. Měla jsem potřebu říct, jaké je vychovávat syna poté, co se vám doma nahromadily růžové věci po prvorozené dcerce? Prostor na blogu to jistil. A věřím, že se v mých myšlenkách našlo spousta dalších maminek.

Když děti povyrostly a nám se naskytla možnost přesunout se do Ameriky, byla to už jiná story. Tá si vyžadovala více řádků, protože na blog se už všechno nevešlo. Řekla bych, že kniha plynule navazuje na můj blog.

Knihu jste vydala přes Pointu, a to v rámci crowdfundingové kampaně. Můžete čtenářům přiblížit, jak celý proces vydávání probíhal? 

Byly to obrovské nervy. Člověk na začátku neví, jak to dopadne. I když jsem měla nějakou představu (samozřejmě tu nejideálnější, že to půjde jak po másle), realita byla jiná.

Vydat knihu přes Pointu byl každopádně skvělý nápad. Jednak je to nakladatelství, které dává prostor neznámým autorům k vydání svého snu, a jednak člověk získá velikou zkušenost.

Na začátku byl rukopis, který jsem Pointě poslala. Ta mi pomohla přes jejich stránky dohledat kolegy, kteří se podíleli na mém projektu se mnou, zorganizovala mi předprodej a také mi dala veškeré know-how. Mají perfektní podporu a také blog, kde se člověk dozví vše, co potřebuje. Pak už byl na řadě samotný předprodej. Ten trval 30 dnů. Věřte mi, že sehnat poměrně vysokou částku na 1000 výtisků v relativně krátkém čase není vůbec snadné. Je to hodně i o tom, jak se k tomu postaví sám autor. Kolik času investuje do propagace a shánění sponzorů. V podstatě jsem tím žila několik měsíců v rámci přípravné fáze na předprodej, a také během crowdfundingu. Předprodej jsem hodně prožívala a málem jsem v noci ani nespala. Práce samozřemě nekončí ani po vydání knihy. Člověk do toho musel a stále musí dávat maximum.

Momentálně se věnuji na Pointě pomoci autorům, kteří chtějí vydat svoji knihu, a to ze strany influencera. Překlenula jsem se tedy do pozice kolegy, který může se zrodem knihy pomoci. Protože to, jak knihu prodáte, kolik lidí se o ní dozví a kolik lidí bude ochotných vám pomoci, je před i v průběhu crowdfundingu klíčové.

Na svém instagramu máte před deset tisíc sledujících, tudíž předpokládám, že sehnat čtenáře, kteří Vám na knihu přispěli, nebyl problém.

Lidi jsou skvělí. Natrefila jsem na spoustu známých i neznámých, kteří rádi pomohli a podpořili mě. Na druhé straně jsem zažila i zklamaní od lidí, kde bych to třeba nečekala. Ale to je život. Nicméně se to ve výsledku povedlo. Proto jsem a navždy budu všem, kteří se na tom podíleli se mnou, nesmírně vděčná.

Momentálně žijete v USA. Jak moc jsou např. příspěvky na dítě či mateřská dovolená odlišné od příspěvků a mateřské dovolené v Česku?

Diametrálně. :) Musím se přiznat, že než jsme se přestěhovali do Oregonu, „doklepala” jsem svou mateřskou v Brně. Nějak to tak osud zařídíl. Se svým juniorem jsem byla v USA doma ještě dalšího půl roku, než si věci v novém prostředí sedly. Pak jsem pomalu naskočila do pracovního procesu. S příspěvky nebo mateřskou dovolenou tady nemám osobní zkušenosti. Nicméně vím, že na mateřskou máte nárok jen v případě, pokud jste pracující, a to maximálně do výše 12 týdnů, do kterých se započítává i období před porodem. Takže pokud se maminka chce věnovat svému dítku doma co nejdéle, chodí do práce opravdu až do poslední chvíle. Častým modelem je také to, že zůstává doma i po těch 12 týdnech bez příspěvku a rodinu živí otec. Jinou možností jsou jesle, kde je možné umístit děťátko už od 8 týdnů. Ale věřím, že tuto variantu může snášet matka velice těžko. Předškolní zařízení je finančně náročné. Státní školky tu moc nenajdete. Tady opravdu platí pravidlo – bez práce nejsou koláče.

Píšete další knihu, popřípadě máte v hlavě nějaké nápady, o čem by Vaše budoucí dílo mohlo být?

Mám pocit, že s mým synem a dcerkou tak jednoduše nelze vyčerpat nápady na knihu. Čím jsou starší, tím je s nimi větší zábava. Jsou opravdu skvělou inspirací. Další knihu bych chtěla věnovat cestování s dětmi po Americe. Poznávání nových krajin máme moc rádi. Amerika je velice rozmanitá, každý stát je jiný, má vlastní pravidla. Je to velice zajímavé. :)

Uvažujete nad vydáním knížky CoolMom in da house i v zahraničí?

Určitě mě to napadlo. Když najdu cestu, jak na to, nic mi v tom už nezabrání.

Autor: Kamila Steinová | úterý 12.3.2024 12:19 | karma článku: 9,71 | přečteno: 197x
  • Další články autora

Kamila Steinová

Kniha „Dvě tváře policisty“

Autobiografický román mladého policisty, který autenticky popisuje svůj příběh a ukazuje, co všechno obnáší práce u policie a jak může ovlivnit povahu člověka.

24.4.2024 v 18:57 | Karma: 7,46 | Přečteno: 150x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Rozhovor s Miroslavem Hlaučem

V minulém článku jsem vám představila debutový román Letnice od Miroslava Hlauča. Dnes u Letnic stále zůstaneme, ale trochu jinak. Přináším vám s panem Hlaučem rozhovor.

17.3.2024 v 12:45 | Karma: 9,47 | Přečteno: 142x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Kniha hodna Magnesie Litery?

V dnešním světě se mnoho autorů s velkým spisovatelským potenciálem a zajímavými myšlenkami nechá strhnout nenáročnými čtenáři a píšou o plytkých tématech, s nimiž prodají více výtisků než s kvalitní literaturou.

13.3.2024 v 12:22 | Karma: 11,03 | Přečteno: 243x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Sekta: Mrazivá fikce, nebo krutá realita?

S tématem této knihy se v české literatuře příliš často nesetkáváme, a když už náhodou na toto téma v knize narazíme, autor ho zmíní pouze okrajově. Kniha „Sekta“ však boří mýty.

20.2.2024 v 16:39 | Karma: 6,93 | Přečteno: 265x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Já za deset let (v roce 2034)

Splynutí vajíčka se spermií. Zázrak, který lidi fascinuje už odpradávna. Nitro každé matky představuje zeminu, z níž postupně klíčí slunečnice nebo kaktusy. Jak může uvnitř člověka vzniknout forma existence?

4.1.2024 v 20:54 | Karma: 16,32 | Přečteno: 290x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 92
  • Celková karma 8,92
  • Průměrná čtenost 436x
Jsem blogerka, šachistka, jakoby rádoby spisovatelka, vyžíračka rajčat a milovnice Pána prstenů. A taky jsem Kamča, těší mě.    

Seznam rubrik