Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem poprvé byla na brigádě u zmrzliny

Brigádou u zmrzliny jsem si potvrdila dvě věci; manuální zručnost a šikovnost se mi vyhnuly obloukem. 
  • Přišla jsem, viděla jsem a chtěla jsem pryč. Ne, vážně. Ty přístroje na zmrzlinu na mě nebezpečně cenily svoje šrouby.
  • Jeden kluk, co tam pracoval, mi podal zástěru (asi tušil už od pohledu, že jsem mimořádně šikovné kvítko). Zástěrku jsem si poslušně oblékla, jenže nastal problém; nešla mi zavázat. Udělala jsem tedy pár uzlů a dál si toho nevšímala.
  • První atrakce. Kopečky. Zmrzlinovou naběračku jsem držela jako neohrabaná hrošice a v duchu jsem se ptala: „Sakra, a kde je ta vyklápěčka, aby zmrzlina spadla do kornoutku?"
  • Druhá atrakce. Točená zmrzka. Ta si mě podala ze všech nejvíce. Pořád mi ujížděla ruka, vanilka mi sjížděla na zápěstí a do kýble, který sloužil jako koš na nepovedené zmrzliny (a že si jich kyblíček ode mě užil), a kornout mi spadl do pistácie, takže jsem ho pak za zvuku nervózního (možná až zoufalého) smíchu spolupracovníků musela vylovit. 
  • Měla jsem rozmixovat vanilku. Kluk-kolega mi podal mixér podobný robůtkovi ze Star Wars. Byly tam dva čudlíky. Zmáčkla jsem první; nic se nedělo. Myslela jsem, že jsem mixér rozbila. To by se pak potvrdilo tvrzení chodících pohrom, které zní: „Na co sáhneš, to jest ihned v čudu." Zkusila jsem tedy druhý čudlajs. A hele! Mixér se spustil. Ulevilo se mi. Jsem jenom poloviční pohroma!
  • Uvolnila se mi zástěra, když jsem zrovna míchala vanilkový smrdutec (takhle jsem pojmenovala tuto záhadnou tekutinu, která mi voněla jako zatuchlé pantofle na pláži). Stačily dva pohyby a la slon v porcelánu a zástěrka by do vanilky neposedně sklouzla.
  • Málem jsem svou křehkou zadnicí srazila pokladnu.
  • Svým palcem, který připomíná nevyzrálý hřib, jsem prorazila kornout. Jednalo se o malou dírku (rozumějte díru jako kráva), takže jsem o mé malé nehodě raději pomlčela.
  • Nepatrný kousek pistáciové zmrzliny mi dopadl na zem. Připomínal psí exkrement. O pár minut později se zmrzlinka začala roztékat a vypadala jako holubí výkal. Ptáte se, proč jsem po sobě neuklidila? Kdybyste mě viděli s hadrem v akci, nikdy byste se na tak pošetilou otázku nezeptali.
  • Paní vedoucí na mě spiklenecky mrkla, vytáhla roušku a z ničeho nic mi ji podala. Ze slušnosti jsem si ji vzala, ale doteď nechápu, proč jsem ji dostala. Možná to byl jakýsi dar odloučení, jenž mi má vždy připomenout, že bych se už neměla nikdy vracet.
Už teď mám jasno. Kdybych si mohla vybrat jakékoliv povolání, okamžitě bych vyřadila práci u zmrzliny. Nedokážu si představit, že bych celý život prodávala v těžko-zavazovací zástěře a točila těžko-točící zmrzlinu.  

Autor: Kamila Steinová | sobota 5.2.2022 12:53 | karma článku: 15,18 | přečteno: 427x
  • Další články autora

Kamila Steinová

Rozhovor se spisovatelem aka policistou

Recenzi na knihu „Dvě tváře policisty“ jste si už na mém blogu přečetli, ale co byste řekli rozhovoru se samotným autorem, kterým není nikdo jiný než Jonathan Srpen?

30.4.2024 v 18:26 | Karma: 3,42 | Přečteno: 73x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Kniha „Dvě tváře policisty“

Autobiografický román mladého policisty, který autenticky popisuje svůj příběh a ukazuje, co všechno obnáší práce u policie a jak může ovlivnit povahu člověka.

24.4.2024 v 18:57 | Karma: 7,51 | Přečteno: 157x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Rozhovor s Miroslavem Hlaučem

V minulém článku jsem vám představila debutový román Letnice od Miroslava Hlauča. Dnes u Letnic stále zůstaneme, ale trochu jinak. Přináším vám s panem Hlaučem rozhovor.

17.3.2024 v 12:45 | Karma: 9,48 | Přečteno: 143x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Kniha hodna Magnesie Litery?

V dnešním světě se mnoho autorů s velkým spisovatelským potenciálem a zajímavými myšlenkami nechá strhnout nenáročnými čtenáři a píšou o plytkých tématech, s nimiž prodají více výtisků než s kvalitní literaturou.

13.3.2024 v 12:22 | Karma: 11,03 | Přečteno: 243x | Diskuse| Kultura

Kamila Steinová

Rozhovor s Kamilou Štěpánkovou

Kamila Štěpánková je autorkou knihy CoolMom in da house, která nenásilnou a vtipnou formou pojednává o mateřství a životě s dětmi.

12.3.2024 v 12:19 | Karma: 9,71 | Přečteno: 199x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

  • Počet článků 93
  • Celková karma 8,02
  • Průměrná čtenost 431x
Jsem blogerka, šachistka, jakoby rádoby spisovatelka, vyžíračka rajčat a milovnice Pána prstenů. A taky jsem Kamča, těší mě.    

Seznam rubrik